torsdag 14. mai 2009

Brisingr

NB!

Nå, i dag er den tredje boka "Brisingr" av Christopher Paolini, kommet ut i butikkene. "Eragon" er den første boka i serien, og er blitt laget som film med samme navnet. Den andre boka heter "Den Eldste". Dette er bøker du bare må lese, de drar deg med til landet Alagesia, der det viser seg at den store,vakre "steinen" gutten Eragon finner, er noe helt annet...

Jeg anbefaler virkelig å lese denne serien. For de som har sett filmen og er blitt imponert av den, kommer dere til å få en stor, god overraskelse om de leser boka. Den er så mye mer fantastisk. Jeg leste selv boka først, og er utrolig glad for det. Jeg satt nemlig under hele filmen og poengterte/pirket på det som var feil med den i forhold til boka. Brum dør f.eks. ikke på samme plassen, eller på samme måte. Når det gjelder de to Ra'zakene, dør ikke de i boka.
Boka er mye mektigere, mer spennende og en mye større opplevelse.

2 kommentarer:

  1. Hehe, føler det på samme måte i mange andre bøker/filmer:) Skal du lese Brisingr?

    SvarSlett
  2. Jepp;D Har begynt allerede:D
    Den er kjempe spennende..
    I går greide jeg nesten ikke å legge den fra meg:o Jeg anbefaler virkelig å lese bøkene.. Christopher Paolini beskriver følelsene til karakterene og omgivelsene i boka bemerkelsesverdig.

    SvarSlett